neděle 2. července 2017

Ty si má, levandulová...

Levanduli mám na zahradě už několik let. Ale až teprve letos je jí opravdu hodně a dorostla do potřebné délky. Už dlouho jsem si totiž chtěla zkusit vyrobit levandulové paličky. Třeba do skříně proti molům. A nebo jen tak... Levandule mi totiž moc, moc voní.





Výroba paliček není vůbec složitá. Stačí jednotlivé stonky zbavit listů a srovnat je vedle sebe do svazečku. Nechtěla jsem paličky nijak veliké, takže jich není moc.


Svazeček se stáhne provázkem hned pod květy a potom už se jen stonky ohýbají kolem květů. Stonky vlastně květy kolem dokola obejmou. A pak se zase stáhnou provázkem. Nebo ozdobnou šňůrkou, jak kdo chce. Stužkou lze jednotlivé stovky i proplétat, mně se to takhle jednoduše líbí víc.



A protože mám levandule letos opravdu hodně, došlo i na levandulové sušenky a levandulový cukr. Obojí voní nádherně. A sušenky i báječně chutnají. 


Třtinový cukr se jen smíchá s trochou sušené levandule, zavře do sklenice a je hotovo. Je to podobné jako s domácím vanilkovým cukrem. Já třtinový cukr s levandulí ještě rozmixovala, abych ho případně mohla používat i na posypku.

A teď ty sušenky:
100 g změklého másla vymícháme s 50 g třtinového cukru a jedním vejcem do pěny. Pak přidáme 1 hrnek hladké mouky a půl hrnku špaldové/amarantové mouky a rovnou lžičku BIO prášku do pečiva. Vypracujeme těsto a případně přidáme mouku. Těsto necháme v ledničce 30 minut uležet. Potom ho vyválíme a vykrájíme různé tvary. U nás zvítězila srdíčka. Pečeme na pečícím papíře 10 minut při 200 stupních dozlatova. Nakonec můžeme posypat vanilkovým nebo levandulovým cukrem. Mňam!



Žádné komentáře:

Okomentovat